fredag 5 juli 2013

Multe försök ett

Försökte leta multe igår, jag har gjort det förut utan att se ett spår av dom. Jag får väl köra en nedräkning ala ArtPatrik och norsen, hoppas det inte behövs 25 försök innan jag ens ser någon bara.......
Jag mäskade en plats där jag hört att dom finns ibland och satt och väntade en timme. Jag såg inte röken av någon multe. Åkte för att prova bottenmete på en närliggande plats, detta gav bara några krabbor..däremot stod det folk där och tog makrill på flöte. Dom hade bärkassar fulla med makrill som dom fångade tio meter från land!
Jag fångade en makrill på bottenmetet för att iallafall ha fått något sen åkte jag tillbaka till multeplatsen. Där låg mitt bröd kvar på botten så fint precis som jag lämnat det.
Det var dags att åka hem ändå. Försök två lägger jag nog någon annanstans och då vädret har varit lite stabilare innan.

1 kommentar:

  1. Haha! Hoppas inte det går troll i det på samma sätt som för mig och norsen. Är det någon fisk som kan trilskas så är det väl multen dock.. Säg till om du vill ha några tips!

    SvaraRadera