torsdag 20 februari 2014

Det börjar närma sig nu

Skitväder ute men känslan börjar komma ändå. Om några veckor nu smyger man upp mitt i natten för att inte väcka familjen och drar iväg med bilen i natten. Mot någon å någonstans med hopp om stigande storfisk. Behöver det nu, livet går för mycket på rutin utan fiske.
På tal om storfiskar så damp svenskt fiske ned i brevlådan häromdagen. Det visade sig att jag fångade den näst största berggyltan förra året och den tredje största simpan. Kul, hade varit ännu mer kul att ligga i topp på nån art något år. Detta året lär det inte bli för det blir nog mest mete efter karpfiskar och där får jag nog inte upp några sådana bjässar.

4 kommentarer:

  1. Coolt ändå med två sådana silver ;)

    SvaraRadera
  2. Grabbar ska vi nu vara noga så är det dom som är anmälda väl? :) inte meningen att vara jobbig vi skåningar är bara födda sådana hahaha...

    SvaraRadera
  3. Lite för snabb såg du skrev storfiskar så antar att du utgick från det då. Lägger till att vi skåningar är födda tröga med :):):)

    SvaraRadera
  4. Du är riktigt snabb. Jag skrev svenskt fiske så indirekt är det ju de anmälda ja.
    Det har säkert fångats större men det är ju svårt att veta även om jag gärna hade vetat var, när och hur det gjordes det;-)
    Ha ett bra fiskeår!

    SvaraRadera