måndag 8 september 2014

Rögle dammar

Anlände till det legendariska braxenvattnet runt klockan 17 i fredags. Parkeringen var full av bilar så jag trodde inte det skulle finnas någon plats att fiska på, men det visade sig vara karptävling i damm fem så alla planer på att fiska i den fick jag lägga åt sidan. Jag hade en ide om att fiskarna skulle vara på hugget så här på hösten, de som satt vid dammen hade haft bra fiske med flera braxar och även stora mörtar och sutaren på slutet så det verkade stämma. Första natten drog det lite försiktigt flera gånger och vid ett pip på morgonen gick jag ut och krokade. Fast fisk och en brax strax under 5 kilo upp.


Morgonen grydde och jag provade en del feederfiske men det gav bara småfisk. Det blev en väldigt varm dag och aktiviteten verkade dö ut runt dammen. Nästa natt blev också resultatlös. Det gör inget, förra året var vi där i tre nätter och fick bara småbraxen så jag styrde bilen hemåt mycket nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar