söndag 28 december 2014

Årets sista paddtorsk

Tog en liten tur uppåt kusten idag. Isen låg faktiskt både i Ljungskile och gullmarn när jag körde förbi. Dit jag skulle var det dock öppet vatten. 
Rejält många minus men vindstilla och soligt gjorde att det ändå gick att knyta tackel och sätta på agn utan att känna tårarna komma krypande av smärtan i fingrarna allt för ofta.
Fisket var sådär som man kunde förvänta sig mitt i vintern. Det blev rätt många småtorskar, en berggylta samt de två vackra skapelserna nedanför.

Förmodligen var det årets sista tur men jag har litet hopp om att kunna ta några kast efter abborre på nyårsafton. Årets sista paddtorsk var det garanterat.

Nästa år hoppas jag kunna plocka ut lite avkastning på allt nötarkapital jag satt in i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar