tisdag 10 maj 2016

En mindre kvällstur

Fiskesuget kom tillbaks snabbt efter min tur med brorsan. Läst att det fångats en del piggvar i helgen så jag åkte ut en sväng till kusten. Började med lite klassiskt bottenmete på en plats som jag verkligen tror på och har provat förr men precis som innan var det en besvikelse. Bara några lätta drag i linan som aldrig fastnade. när det skymde på klev jag i vadarna och tog en liten vandring. Såg ett par varar bland annat en riktigt stor rackare som gled runt på grunt vatten. tyvärr helt omöjligt att fiska på den då den gled iväg så fort jag närmade mig. Det var otroligt mycket småfisk jämfört med tidigare så det känns som att varen borde trivas där uppe nu, men som jag har förstått det går dom snart ut djupare. Med tanke på hur ljusa kvällarna börjar bli så undersöker jag förmodligen inte saken då annat fiske börjar locka och man måste sova ibland med.

En liten nappade i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Haha. Man får passa sig så man inte blir hypnotiserad av din blick :)

    SvaraRadera
  2. Haha. Man får passa sig så man inte blir hypnotiserad av din blick :)

    SvaraRadera