tisdag 7 augusti 2018

Braxenfiske

Var för någon vecka sen nere i Rögle och fiskade. Vi valde vallen mellan trean och fyran vilket inte var det smartaste då hettan blev lite väl intensiv under dagarna där. Egentligen hade jag tänkt försöka mig på lite mer aktivt fiske än vanligt efter en del arter men det blev helt enkelt att försöka stå ut med dagarna. Solen brände redan när man gick ut ur tältet på morgonen.
Larmfisket var länge riktigt trögt men efter ett och ett halvt dygn satt den första.
Det roligaste under resan hände sen. Mitt resesällskap Emil fick sin braxen på sin tredje resa.

Sista natten fick jag två fiskar till. Bland annat min näst största någonsin på 5,9.
Under det feederfiske jag orkade med fick jag många riktigt små braxnar vilket jag inte upplevt innan. Dom gav sig tydligen på våra boilies också.
Generationsskifte på G?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar