lördag 15 juni 2019

Väl använd föräldradag

Alla som har små barn har nog märkt att förskolor, fritidshem och dylika inrättningar är stängda titt som tätt. Igår var en sån dag. Jag och mina döttrar nyttjade den till karpfiske. Jag hade inga större förhoppningar då jag blankat platsen många gånger. Vädret var dock lovande med vind rakt in i den långgrunda viken. Min yngsta som är världens mest envisa insisterande på att ta napp på spöt med det gröna larmet. Att jag försökte förklara att en sexåring inte kan hantera en karp i tjock vegetation på distans ville hon inte lyssna på.
En stund efter godnattsagan gick det gula larmet igång.
10,4 kilo.

Vid halv tre var det dags igen. Lo tittade på receivern och sa det gula och somnade om.



9,2

När vi hade vaknat och låg och pratade i tältet drog det iväg igen, nu på röda larmet.
10,8 kilo.

Några timmar senare bröt vi och tjejerna fångade sina första fiskar till artjakten innan vi avslutade med bad.

Tjejerna ville stanna en natt till och det hade jag också velat med tanke på hur ätsugen karparna verkade vara men riktigt nedslående väderleksrapporter gjorde att vi åkte hem. En föräldradag kan inte bli mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar