fredag 10 augusti 2012

Nära

Drog iväg på en natts karpfiske. Familjen väntar tillökning om bara några veckor nu och denna tur och den förra turen har ett tag tänkt rädda upp en säsong som jag är ganska så missnöjd med. Den förra räddade ingenting så nu fanns det en tur kvar att sätta hoppet till. Jag kom iväg lite väl sent och blev ännu mer försenad av ett asfalteringsarbete på motorvägen. Men jag fick den platsen jag ville ha och grejerna kom i vattnet snabbt och utan större missöden så det var med ganska gott mod jag gick och la mig i det gamla tältet efter att ha lyssnat till friidrotten på radion.
"TuggStubb" Inte världens häftigaste tält.

Jag vaknade vid sextiden och låg och surade över att jag inte kunna sova längre nu när jag hade chansen. Någon gång runt halv sju störs jag in tankarna av ett skrikande larm. Flyger ut och fram till spöna. Hinner tänka att nu tar jag en tia minst och räddar hela året. Greppar spöt slår till, vevar lite och gör mothugg. Helt tomt. Helt otroligt.
Inget fel på krok eller rig som kommer upp. Har ingen aning om vad som hände mer än att det känns som en avslutning som blev ganska symtomatisk för hela fiskesäsongen. Jag stannade några timmar till sen började det regna och jag packade ihop och åkte hem. I brist på fiskbilder får man väl lägga in något annat.

Varför har folk så svårt att ta med sig skräpet ifrån fiskplatserna??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar