måndag 18 mars 2013

Ramlade i gullmarn

Skulle prova ett nytt ställe. Såg att isen såg annorlunda där jag skulle gå. Tog inte tillräckligt hänsyn till det tyvärr. Igenom med ett ben först och sen låg hela jag och simmade. Har aldrig ramlat i förut men tog det ganska lugnt och lyckades kravla upp på isen efter några försök. Blev av med pulka, rantanenborret och lite andra prylar, men det kändes inte så viktigt....
Kände mig så revanschlysten på mig själv att jag åkte hem bytte kläder och hämtade reservborren och drog till skredsvik. Där var isen rätt skum med sprickor som vatten kom upp ur oc öppet vatten på vissa ställen men bra is däremellan. Det blåste full storm och fisket var skit men det kändes ändå bra att få komma ut trots allt på något sätt.

Var rädda om er och ha inte för bråttom ut som jag hade idag!

6 kommentarer:

  1. Fy sjutton, låter inget vidare! Kom du upp med hjälp av isdubbar eller gick det ändå?

    /Marran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra ändå utan isdubbarna. Jag knäckte isen några gånger först så då tänkte jag att nu får jag göra det ordentligt innan jag blir för blöt å tung.
      Jag har hoppat i kallt vatten utan kläder förr, det var betydligt värre känsla.
      Kommer vara lite försiktigare i framtiden.

      Radera
  2. Otäckt, tur det gick bra!

    SvaraRadera
  3. Jävla viking! Ramlar i, åker hem, byter om, åker och fiskar igen.. haha :)

    Ta de lugnt!

    SvaraRadera
  4. Usch! Det gäller att ta det försiktigt nu alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid antar jag. Den senaste tidens minusgrader borde gjort isen bättre tycker jag om man pratar en vanlig random insjö. Men på gullmarn gäller uppenbarligen andra regler. I skredsvik uppförde sig isen riktigt skumt. Trängde upp brunt vatten ur sprickor och ett stort öppet område som jag i alla fall tyckte växte markant under dagen trots minusgrader. Kör ju en stor båt där ute och bryter is också. Samt att några svanar kom simmande....

      Radera