fredag 29 november 2013

När vänder det?

Den här hösten har verkligen varit felbedömningarnas och otur med vädrets högtid. Jag satsade över tio kvällar/nätter på att ta en rejäl ål vilket var meningslöst med rekordlåga vattennivåer. Jag insåg det efterhand men körde vidare ändå. Gick som en zombie på jobbet och med mina barn. Tänkte satsa på kustfiske och mört istället så här på senhösten men tur efter tur har fått ställas in på grund av hård vind eller sjuka barn eller fru. Nu på söndag skulle jag vända skutan rätt, tur på sundet för första gången på många år. Vad händer, turen inställd...
Ingen anledning att misströsta, jag har vart med om det förut, förr eller senare vänder det och de fina dagarna och fiskarna bara rasslar in. Kanske redan till helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar