måndag 4 november 2013

Stadsfiske

Igår hade jag tänkt åka ut till kusten och fiska lite gylta. Väderleksrapporterna gjorde dock att jag ställde in turen. Typiskt när man äntligen hade lite tid och ideér på fiske. Men fiska skulle jag. Det fick bli en tur till Göteborg och meta mört. Förra gången jag provade det frös jag rejält, satte massa tackel och hade inte ett pill på grejerna. Därför blev jag posititvt överaskad när det nappade ganska bra. Toppfiskarna var inga bamsar men två mörtar över 4 hekto och två abborrar över halvkilot blev det i alla fall. Kan nog bli att prova någon mer gång när vädret inte är det bästa. Sista timmarna vaknade staden till liv och solen tittade fram och då fick jag spendera lite väl mycket tid åt att diskutera möjligheterna till att fånga "spätta" och "laxöring" i kanalerna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar