söndag 11 maj 2014

Driver ni med mig SMHI?



Igår skulle jag och bror min egentligen ut på lite mete. han hade dock en del annat att göra så jag bestämde mig efter att ha kollat vädret att åka ut och plaska lite i havet istället. SMHI prognosticerade 0 (1) i vind och ingen nederbörd, lär ju perfekt. Väl på plats blåste det lite och ytan krusades en del men det gick fint att gå runt och kika, skrämde en del fisk men hann aldrig se vad det var för något tyvärr. Såsmåningom började det blåsa och efter en stund började det gå vågor och sen ösregna. Godnatt.
Tror ändå att den här platsen har fått sina försök nu. Vindexponerat jämt och ständigt, ganska långt till djupt vatten och mycket lermaterial som kommer in i synfältet några sekunder efter man har börjat titta känns inte alls optimalt. Nya försök snart..







4 kommentarer:

  1. Tänkte också det nu när jag såg bilden!! Den ljuger nog lite, det är ganska få områden med några strukturer där, mer ändlösa lerbottnar. Ett problem jag har då är att varje gång jag stannar upp för att kolla så kommer ett lermoln farande in i synfältet och tar bort all sikt vilket känns lite dumt om man nu skulle upptäcka något att fiska på någon gång.
    Finns ställen i närområdet där som jag tror är bättre.
    Vill du prova så bara säg till så skickar jag över en karta.

    SvaraRadera
  2. Byt plats!! det gör mycket, nästa vik kanske är het ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir definitivt ny plats nästa gång. Kan nog bli söderöver. Det regnar för mycket här!

      Radera