torsdag 15 maj 2014

Vilken miss

Åkte för att prova ett nytt ställe igår kväll. Åkte betydligt längre än vanligt så jag hoppades på att hitta ett bra ställe. Jag hittade en bom till parkeringen som stängde klockan 22.00...
Nåväl jag hittade ett annat ställe att placera bilen och tog mig ner till havet där det blåste och gick mer vågor än vad som fungerade. Försökte ändå men det var hopplöst, vågorna gick in i vadarna.
Åkte vidare till ett ställe jag sett på vägen. Tillträdesförbud stod det där. Kul. Åkte sen för att prova ett ställe som jag provat förut och där jag tror det kan gå fisk. Här var det mindes vågor. Gick i vattnet och det var grumligt som ärtsoppa..
Gick till bilen och funderade över om man skulle lämpa av grejerna i något bra dike på vägen och börja ägna sig åt nåt annat framöver. Sen kollade jag väderprognosen, tisdag ser bra ut. Då provar vi igen.

2 kommentarer:

  1. Surt! Fortsätt leta! De finns säkert närmre än vad du tror ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Närmre. Ja kanske. Havet är stort...;-)

      Radera