onsdag 25 juni 2014

Kanske ett napp

Gjorde ett nytt försök på karparna igår kväll. Jag fick välja ett nytt ställe denna gången då det drivit in mängder med växter och växtdelar på platsen jag satt förra gången. Senast hade jag riktigt mycket aktivitet runt mäsket men fick ingen att ta. Denna kvällen var det betydligt lugnare. Men efter någon timme började det bubbla rejält runt flötet. Bubblorna kom närmare och närmare och efter en stund började flötet röra sig sakta i sidled! Jag tänkte att snart nitar jag. Då stannade det och sen hände inget mer alls.
Jag satt kvar så länge jag hade skaplig sikt, stora karpar plaskade och skvätte långt utom räckhåll för mig men på min plats hände inget mer. En fin kväll var det iallafall. Nästa gång hoppas jag på lite mer aktivitet där jag sitter igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar