tisdag 15 juli 2014

Nytt försök på Blågylta

Igår kväll försökte jag igen att fånga en stor blågylta. Det gick inget vidare alls. det var helt lugnt både på vind och ström vilket fiskarna inte alls verkade tycka om, de napp som kom var väldigt försiktiga och det var mycket färre napp än vanligt. Men det är bara att försöka igen, förr eller senare kommer den stora upp för jag vet att den finns där.
Det är konstigt med fiske, desto fetare man misslyckas desto snabbare vill man ut igen. Köra hårdare och galnare.
På tal om fiskar svåra att lyckas med åker jag imorgon för att försöka efter det som kommit att bli min riktiga nemesis de senaste åren, karpen. Med följer min bror Tommy och dotter Molly. Så här såg det ut senast vi var iväg på fiske ihop.

Fick åka och köpa nya stövlar efter att ha drattat i efter några minuter...

Långt eftervanlig läggningstid men utläggning av betn var för spännande för att gå och lägga sig!

Vi får framförallt hoppas på bra väder och att vi kommer åt ett barnvänligt swim. Förra gången var det en del åskoväder och 0 gradigt på nätterna..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar