måndag 18 maj 2015

Lite nytt och lite gammalt

Har varit ute en del under långhelgen. Provade en för mig ny sträcka i lördags, färna var väl det primära målet. Väldigt strömt var det och jag hade svårt att få till det med de klena sänkena jag hade med mig, det blev inte ett napp men det lär bli fler försök för att hitta bra platser där.
Igår morse skulle jag åkt ut på Öresund men turen blev inställd på grund av de hårda vindarna så jag åkte och provade lite mörtfiske på en ny plats. Kändes inte alls rätt i tid men jag fick några mindre i väldigt god kondition och plötsligt en på 500 gram, den platsen får testas lite mer framöver.

På kvällen kände jag att jag behövde bända lite fisk. Ville egentligen fiska sutare men det kändes inte alls kul i blåsten så jag valde en liten å där man brukar få mycket fisk. Det nappade ovanligt mycket även för denna platsen. Färnor strax under kilot verkade det finnas hur mycket som helst av. Provade runt lite men hittade ingen större fisk. När det mörknade på fick jag några mörtar mellan 3-4 hg också. Fick på en fisk till som var tung men knappt kämpade alls. Nu så tänkte jag när en silvrig fisk i kilosklassen gled in i håven i mörkret, nu har vi dragit upp jättemörten efter alla timmars nötande efter den fisken. Men när jag fick tittat lite närmre så såg jag den rundade fenan, breda ryggen och stora munnen, det var en liten färna igen. Någon gång kommer den nog ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar