torsdag 7 maj 2015

Varit ute och kikat lite

Stack ut en sväng i onsdags, det var lite halvtaskiga förhållanden med lätt vind som krusade ytan, stundtals regn och ganska grumligt vatten. Därför gick jag nästan på första varen. Den ville heller inte alls vara med. Gick några meter till och då låg det en sån där framför mig igen, stor åt alla håll och rejält fet. Kanske upp mot fem kilo...Lirkade lite med den men plötsligt drog den bara iväg mot djupare vatten. Jag bytte ställe till ett som var väldigt bra i höstas men där vart det bom. Åkte tillbaks och hittade ytterligare en var som verkade lite intresserad men sen stack den också utåt. Det började regna och blåsa och jag var trött så jag drog mig hemåt istället. Nu är det nog dags att börja meta lite mer, vadandet tär på sömnen för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar