söndag 22 november 2015

Oväntat bra gyltafiske

Hade lite tid till fiske i morse. Egentligen ville jag åka söderut och prova nåt ställe för plattfisk där jag gärna skulle bättra på några pb. Väderprognosen snö och rejäl vind kändes inte kul alls att prova nya platser i. Åkte norröver för att fiska vid bergen istället. Fem minus och stark vind rakt i ansiktet gjorde att jag stor del av tiden stod med händer dunkande av smärta. Att knyta tackel och agna på halvtinade räkor var en utmaning varje gång.
När jag pallade fiska hände dock grejer. Gott om stor berggylta vilket överraskade mig då det var helt tomt senast. Toppfiskar på 1300 och 1150 och jag tappade några som kändes av liknande kaliber. Fick många strax under kilot. Synd att man inte hade mer tid eller kunde utnyttja den man hade bättre för idag kändes det som man kunde fått upp några riktiga grisar.
Det där med att gylta är en sommarfisk förstår jag mig mindre och mindre på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar