torsdag 19 november 2015

Två turer

Var ute på sundet för ett tag sen igen. Vi skulle börja på djupt vatten och jag var grymt laddad då det finns mycket kul som kan nappa där. Tyvärr blev det bara fem minuter innan skepparn sa att strömmen var för stark och så drog vi vidare. Grunt vatten på danska sidan väntade. Jag vet hur mycket stor fisk som fångats där men när jag vart där har det bara varit trögt varenda gång och samma visa var det nu. Dagen avslutades vid ven och där nappade det bättre och rejälare så mycket fisk kom upp mest sandskädda och lite mindre spättor. Själv fick jag upp hoppet när två kilostorskar klev på samtidigt. En av de sämre turer jag vart med om, iallafall om man ville fånga nåt stort, men så kan det ju vara ibland.

Igår skulle jag kikfiska i finvädret och var grymt laddad och tänkte köra halva natten. Hade den där känslan när man vet att nåt bra kommer hända. När jag skulle åka på kvällen började lilltjejen kräkas. Efter massa diverse ompysslande kom jag ut en liten sväng till ett ställe i närheten. Har vart där förut och inte hittat nåt kul. Hittade inget nu heller förrän precis i slutet då jag är rätt säker att jag såg en skäggsimpa för första gången. När jag sänkte ned kroken kom ett moln av dy med strömmen från där jag gått och så var sikten absolut noll.
Det kommer ju fler kvällar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar