måndag 28 december 2015

Årets sista fiskar väl?

Idag åkte jag söderöver för att fiska abborre. Jag har så urusel tro på mitt abborrfiske så när det nappade efter ett tag trodde jag inte det var sant. Fisken krokade dock sig själv och jag vevade in en id.
Okej id fick jag men abborre skulle det väl inte bli?
Fick på en lite större id och lyckades välta i min stol i ån. Typiskt mig. Gick och provade andra platser och hade ett fint napp som jag bommade samt några andra som nog var id.
På sista platsen fick jag på en lite tyngre fisk som stångades bra men som gick loss, så typiskt tänkte jag men bestämde att stanna en stund till. Fick till slut ett napp till och denna satt. Den kämpade på bra i strömmen och jag hopades på en fin abborre men något kändes fel. När fisken kom upp såg jag att den var silverglänsande. Id igen? Nej en öring var det som fort åkte i ån igen.
Hinner inte fiska mer innan nyår när fisket i ån stänger tyvärr annars hade jag gärna provat en gång till, det var skönt att gå där idag och nästan inget folk.
Dags att säga adjö till ett år som överträffade alla mina förväntningar även om jag misslyckades med mycket jag försökte med.
Tänker redan på nästa år en del och har idéer som skulle räcka till sju år typ. 
Bara att hoppas att man väljer rätt en eller annan gång och får fånga nåt kul.

2 kommentarer:

  1. Gott fiskat . Kungsbackaån ? Kolla gärna in min nya blogg http://svanlundsfiske.blogspot.se/ God fortsättning på dej / Anders

    SvaraRadera
  2. Kba ja. Väntar fortfarande på en sån där dag då dom är på plats och i stöten, men bara att nöta så kommer det väl som vanligt.
    Jag ska lägga till bloggen snart. Ska bli kul att följa!

    SvaraRadera