söndag 20 december 2015

Ett försök till vintermete

Jag hade några få timmar över igår, skulle inte hinna med att åka någon längre bit så jag åkte till en liten hemmaå där jag brukar fiska på våren. Färna var det väl jag tänkte på mest men även mört och id finns det gott om på våren och någonstans måste dom ju stå på vintern också?

När jag kom fram såg jag att flödet var väldigt högt, detta gjorde att de bakvatten jag tänkte prova antingen strömmade på alldeles för mycket även dom eller var riktiga uppvällningsområden, inte så lugnt för fisken att stå där heller alltså.
Jag provade på så gott det gick men några napp blev det inte. Antar att fisken gett sig av nedströms men samtidigt lär det strömma väldigt bra där också. Skönt att komma ut och lufta spöna lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar