onsdag 20 april 2016

PB

Jag har varit ute ett par gånger under de lugna kvällar som har varit och vadat.
Ett antal piggvarar har fångats och jag har sett tunga flera gånger men med dem har det gått betydligt trögare tyvärr. Bara en har nappat och då drog jag kroken ur munnen på den i mothugget. Igår blev det nytt pb på piggvar, 2675 det går i små steg uppåt..
Vararna har varit ordentligt på hugget, tyvärr har jag inte sett något sånt där riktigt dasslock under denna våren. Men det kanske kommer såsmåningom. Förmodligen blir det väl mest annat fiske än vadfiske ett tag nu så får man se vad man kan lura upp ur vikarna till hösten igen.


3 kommentarer:

  1. Tack grabbar. Har haft svårt att få dem att nappa förut men nu har de verkligen varit på hugget. Tror jag har tagit nio på typ fem turer plus tappat en ur baljan och en i ytan. Enda gången det inte blev nån var när jag skulle guida upp en till lillebrorsan:-)

    SvaraRadera