lördag 1 juni 2013

Färna och braxen

Har blivit två turer i veckan. Först en färnatur i fredags som gav flera fina fighter i en liten å. Jag hade på en fisk som kändes riktigt tung och den simmade efter några ruscher rakt mot där jag stod. Nu ser jag den alldeles snart tänkte jag. Då kändes det helt annorlunda, den hade gått fast i en rot som stack ut precis där jag stod och lossnat. Så typiskt.
Jag hade också många napp på mask där fisken var på nån sekund och sen lossnade. Fiskarna kändes som att vara mellan halvkilot- kilot typ och det var definitivt inga färnor. Undrar vad det kan ha varit?

I torsdags blev det en tur med brorsan. Han fick en sarv på 510 annars var det bara minifisk och en brax runt 2 kilo.

Blir nog en tur i morgon. Vet inte vad jag ska satsa på. Sutare eller dom mystiska tappade fiskarna som går bland färnorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar