måndag 10 juni 2013

Mer sutarfiske

Jag och bror min tog en tur igår kväll. Åskan mullrade och tunga regnmoln belägrade himlen. Det kändes så där när vi gick över de öppna fälten. Men ovädret lämnade oss ifred och kvällen blev magiskt vacker. Vindstilla och dimslöjor som drog fram och tillbaka över vattnet. Fisket däremot gick inget vidare. 2 sutare under 2 kg till mig samt en sarv på 660 till brorsan. Det blir sämre var gång nu men jag har inte gett upp hoppet om en riktigt stor sutare i år ännu.

2 kommentarer:

  1. hehe du har inte givit upp hoppet om en riktigt stor sutare än !!!! du är inte blyg Robert, då du redan fångat en över 3 ;-) lycka till med jakten, vi syns kanske där till veckan. skitfiske lars

    SvaraRadera
  2. Haha. Det var en grym fisks jag fick men jag har fått en lite tyngre innan å det är alltid kul när vågen går ner lite längre än den tidigare gjort. Så nu vill jag ha en på säg 3,4.

    Men det viktiga för mig är ändå att ha ett kul fiske och helst i fina miljöer och den här tiden på året är kvällarna/nätterna magiska även om det kunde nappa lite mer.

    Skitfiske på dig med!

    SvaraRadera