lördag 15 juni 2013

Småfärna och fiske med barn

Var lite trött på att nöta efter sutare så jag tog en tur i en å häromkvällen. Det gav några riktigt små färnor som sprutade ut mjölke när dom landades samt någon mört.
Skönt med fast mark under fötterna i alla fall..
Sista nappet var något annat:

Efter att ha satt tillbaks den lille utrotningshotade rackaren begav jag mig hemåt.

Igår var jag med familjen på utflykt. Största dottern Molly fick prova att fiska lite. Med viss hjälp lyckades hon landa livets första fisk!
I veckan kan det nog bli något försök på sutare och kanske något annat. Sen börjar en resa till braxeneldoradot Rögle dammar hägra för mig och brorsan.

Karpar lockar också rejält nu, hoppas det blir läge för nåt försök.
 
 
Annars får det väl bli favoritarten för hela slanten...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar