fredag 14 augusti 2015

Gylta och första kikfisket

Var ute och fiskade lite gylta till att börja med igår. Jag fick många både blå och gröna men storleken var inget vidare. 
I skymningen drog jag vidare för första kikfisket på länge. Började på mitt favoritställe men fick tyvärr se att det var täckt med fintrådiga alger.
Vadade runt och hittade en del rena fläckar med lite skrubbor och en minitunga men inget tog masken.
Provade ett annat ställe men samma algsörja. Prövade ett tredje och samma visa där, gick tillbaka genom lite terräng och upptäckte att jag gick i björnbärsbuskar, undrar hur bra det är för vadarna tänkte jag varpå jag stöp ner i en stor grop och låg och kravlade bland björnbärsbuskarna.
Åkte till första stället en sväng till. Hittade en tunga, satte baljan i vattnet och sänkte ner masken varpå baljan sjönk som en sten, den hade fått sig en rejäl smäll av vurpan. Tungan ville inte vara med och jag åkte hem.
Dröjer nog ett tag innan jag vadar igen, mest för algerna. Hoppas dom vissnar ner och sköljs bort eller vad som nu händer med sånt sär slem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar