lördag 22 augusti 2015

Anarchy in the Bua

Åkte ned till Bua i morse möttes av en full nedskräpad parkeringsplats. Yttersta förbudsskylten måste ha lossnat och blåst ut till havs så en hel hoper folk hade hamnat inne i förbudsområdet. Nästa gång kan ni gå tills stenarna slutar och berget börjar igen, där brukade skylten sitta. Slipper ni att farbror tillsynsman kommer och säger jajabaja.

Nåväl det här var mitt fjärde försök och jag fick ingen bonito nu heller men innan har det kännts som jag lika gärna kunde fiska bonito i en försurad referenssjö. Nu har jag trua som norsken säger.
Jag såg fisk, mycket fisk och dom var inte speciellt långt ut. Det fångades också några fiskar utanför förbudsområdet idag. 
Så får man bara loss lite tid så ska det nog gå att ta en så man kan återgå till mer manliga sysslor som kikfiske, mörtmete och jakt på svenska paddtorskrekordet på allvar igen.

1 kommentar:

  1. Tragiskt med nedskräpning och försvunna förbudsskyltar. Kör på Robert boniton kommer den är du väl värd.//Anders

    SvaraRadera