onsdag 7 oktober 2015

En dag vid kusten

Efter bonitofisket tog jag mig en dag uppe vid kusten för att fiska gylta. Jag rekade lite nya ställen först men hittade inget riktigt klockrent så det blev att köra på de gamla. Det var lite trögt i början men sen kom gyltorna igång rejält. Jag var i kontakt med flera stora och fick upp fiskar på 1250 och 1270 samt många runt kilot. Den obligatoriska paddtorsken kom också upp.

Timmarna hade gått och jag fick för mig att det var en bra idé att äta och prova lite andra ställen för att avsluta med att ta en riktigt stor gylta. Det var lite högmod kan man säga, dom andra platserna var halvkass som dom brukar vara och när jag körde igång på det första stället igen hade vattnet sjunkit undan ganska mycket och bara smågyltor var kvar. Lyckades också slänga min nya tång i havet när jag fick för mig att jag skulle håva en blågylta i 3hgsklassen.
Mörkret började falla och jag gjorde mig redo för att försöka ta något intressant när gyltorna gått och lagt sig. Det blåste dock upp mer och mer och nappade särskilt mycket gjorde det inte heller. Tror inte det blev någon fisk alls på mörkerfisket faktiskt.

En härlig dag även om det sliter bra på kroppen att stå på en klippa hela dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar