lördag 12 september 2015

Kustfiske

I fredags gav jag mig upp för lite fiske efter gylta och annat som ville nappa efter jobbet. Det nappade på bra under dagen och artrikedomen var stor. Storleken på gyltorna var inget vidare och så tycker jag tyvärr att det har varit ett tag. Klart roligast denna dagen var att jag fick en bleka vilket inte är så vanligt att få från land. Övriga arter var berggylta, blågylta, skrubba, vitling, glysa, sej, torsk, ål, simpa, paddtorsk och snultra.
Träffade också på en kille som åkt från Stockholm för att ägna sig åt specimenfiskets nya svarta, nattfiske efter paddtorsk. Vi är sannerligen ett hängivet släkte.
Jag kunde givetvis inte hålla mig utan stannade kvar i mörkret några timmar jag med. Ganska segt då det inte nappar så bra när det är mörkt. Det var då jag fick en paddtorsk och ålen. Tappade också nåt som drog ner mitt tackel i en skreva så det gick av. Lite sugen på en hel natt är man trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar