söndag 20 september 2015

Öresund.

Jag var ute på sundet med vandia igår. Plattfiskemetet var ganska segt men jag fick upp en del spättor, jag har haft problem med dom förut bara tagit skrubbor nästan så det känns som man lär sig.
Vi fiskade på djupare vatten sen och en grym kolja på 1,7 fick jag se landas. Kom fler koljor och många fina vitlingar också. Tyvärr åkte vi in och körde plattfisk igen, det var rätt kasst. Avslutningsvis lite sillfiske så alla fick bända lite. En väldigt trevlig och fin dag. 
Hoppas jag kommer ner till sundet mer i höst tycker jag börjar tjäna ihop till lite större fisk därifrån nu men jag har inte prickat nån riktigt bra dag heller sett till vad andra på båten får. En stor kolja är nog en av de fiskar jag helst vill fånga nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar