söndag 10 juni 2012

Försökl på mört

Vädret inbjöd inte till kustfiske i natt. Blev ett försök på mört. Dottern har smittat mig med dagissjukdomen ögoninfektion och när jag skulle börja fokusera på topparna märkte jag att högerögat inte hade den bästa skärpan, under tio mils bilkörning i första morgonljuset hade jag inte märkt något...
Det fortsatte med konstant regn i sju timmar, knottinvasion och djungelolja i ögonen som inte bättrade på synen.
Själva fisket var mycket nappande men inget stort. Mört, björkna, brax, abborre, gärs och en löja som tog vid invevning....
Det har inte gått så bra sen jag drog igång bloggen får hoppas det vänder snart. Kan bli en karpnatt efter jobbet och ev ett kvällspass efter sutare i veckan om vädret stabiliseras lite grann. Det vore fint om man fick till två riktiga träffar nu (så kanske man kan få upp lite bilder också). Nu tvätta ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar