lördag 2 juni 2012

Tänkte som så många andra skriva lite om mitt fiske i en blogg. Som namnet antyder sker fisket för det mesta runt knutarna hemma. Avundsjuk sitter man ibland och läser om folk som åker långt ut i havet och drar upp mäktiga fiskar eller om metare som verkar luffa landet runt mest året om. Men när tiden inte räcker till får man skapa sig sina egna mål. Och dom kan vara nog så svåra. Sedan något år tillbaks har jag därför som ett långsiktigt mål att fånga 10 fiskar över regvikt i Ale och Kungälvs kommuner. hur det går? Än så länge en art:-) En 10 år kan väl vara rimligt för ett sådant mål. en lite enklare version har jag också satt upp, 10 reg 5 mil hemifrån, då når man betydligt mer kända vatten för en del arter.
Det hade också varit jävligt kul att någon gång få ihop en guldnål med bara kustfångade fiskar, det har knappast någon lyckats med??
Låter som jag är någon regjägare men så är det inte egentligen. Gillar bara att fiska oich försöka slå mina pb och framförallt komma ut till vattnen och naturen.

Kan ju dra årets mål oc hur det gått än så länge med.

- En ny art. Har fått två Vimma och Sik.
- Två reg varav en på ny art. Inga fångade ännu.
- Fem PB. Har fått två Vimma 620 g och Gädda 8530.
- 25 fiskar in på mina topp tio listor. Har ingen ordning på listorna men en 10 fiskar borde det blivit än så länge.

Ni som bor i Ale eller Kungälv tycker nog att mitt huvdmål är ganska omöjligt. Själv tror jag snarare att fisket är lite outforskat häromkring. Jag tar gärna emot all draghjälp jag kan få. Finns multe vid Kungälvskusten? Har vi några bortglömda rudasjöar? Var kan man komma åt lakar i Göta/Nordre älv? Var leker dom största mörtarna/idarna från älven?
Har ni tips på vart det finns stora fiskar häromkring så hör gärna av er!
Slänger in bilder på årets två PBn oxå


1 kommentar:

  1. Trevligt med ännu en féskeblogg! Ser fram emot att se hur det går med dina mål, lär ju bli svårt men såklart det finns chanser :)

    SvaraRadera