onsdag 27 juni 2012

Ingen karp

Igår kväll var det dags för karpfiske. Kom iväg lite senare än tänkt och först runt niosnåret var allt ute, jag hade då också lyckats ramla med vadarna och bli skapligt blöt och tung. Vinden låg fint på där jag satt och det hade varit varmt hela dagen. Fiskade mellan 0,5 - 1,5 meters djup och det kändes som det fanns en skaplig chans att få ett napp åtminstone. Av detta blev det inget, däremot fick jag en våldsam hosta som höll mig halvvaken hela natten i tältet. Det blev ganska segt att dra sig upp vid 06.30 snabba sig att få in allting och åka iväg och jobba. Säsongen har varit högst sådär och sen jag startade bloggen liknar den alltmer misär. Kanske ska döpa om bloggen till blankpassjakt på hemmaplan, bombloggen eller baksidan eller något sånt. Jaja imorgon kväll blir det nog ett nytt försök att fånga något vettigt sen på lördag deltar jag i en fisketävling i Vänersborg i 12 timmar. Fullkomligt kasst fiske brukar det vara där det man fångar mest är småmört och löja. Sådant är jag varken duktig på eller har minsta lust att syssla med. Men det brukar bli en trevlig dag ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar