onsdag 22 april 2015

Det kan svänga fort

Efter att jag tog tungan har jag vart ute och vadat tre gånger till. Först på ett ställe som jag provat förr och som jag tycker kunde hålla intressant fisk men det blev bara rötsimpa och smörbult och inget annat syntes till heller. Synd då denna platsen ligger nära hemmet.
Sen körde jag ett pass där jag tog tungan och där jag alltid brukar se var om det är bra sikt. Resultat ingenting alls. Fångade skrubba och tånglake för att inte totalblanka.
Sen igår fick jag med mig brorsan som gärna vill se (och fånga) en piggvar, inte en fisk på "säkra stället". Vi provade ett nytt ställe, fin leopardbotten var det, möjligen lite för plant. Vi såg bara ål i princip. Provade första stället igen, vi såg fortfarande ingenting vi ville fånga även om det var mycket mer liv i vattnet nu. Fångade en smörbult till slut.
Väldigt märkligt att dom bara försvann tycker jag då detta ställe har hållt var både på vår, höst och vinter i princip varje gång jag gått där. Undrar om dom har gått djupare ut eller om dom är så pass stationära att någon kan ha varit där och klubbat allihop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar