onsdag 15 april 2015

En kort tur på kvällen

Åkte ut en liten sväng igår kväll efter att regnandet slutat. Var ute sent vid vattnet, runt åtta. Det nappade lite men försiktigt, en liten mört och en färna kom upp. När det mörknade på fick jag på en fisk till, trodde först att det var en ny liten färna men den kämpade betydligt mindre. En skaplig mört på 450 kom upp. Då kanske det finns lite grövre fisk i närheten tänkte jag.
Fiskade på och efter en stund såg jag något som lyste till i skenet från min pannlampa längs åkanten, trodde det var en katt som var ute på nattliga eskapader men när den stannade rätt ovanför mig såg jag att det var en grävling som stod där några meter från mig, helt orädd i ljuset. Har aldrig sett någon på så nära håll förut så det var kul, då den närmast verkade vara på väg ner till mig så skramlade jag lite med håven vilket skrämde iväg den. Det nappade lite till efter det men ingen fisk kom upp och jag åkte hem för lite sömn istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar