onsdag 15 oktober 2014

Mycket fisk. Få napp.

Jag var ute på nya äventyr igår kväll. På det första stället såg jag fyra stora piggvarar och en rejäl skrubba. Ingen av dem ett dugg intresserade. Däremot hörde jag ett plaskande i mörkret när jag fiskade på en var. Jag lös ditåt och ser en stor svan komma simmande rätt mot mig!
Jag tände alla lampor jag hade med mig mot den och viftade med spöna och den vände ut mot havet igen. Skönt, en arg svan i mörkret utvadad till midjan känns inte så kul..
Provade ett ställe till och här sprang jag på en gigantisk skrubba som jag fiskade på en stund. Den ville inte heller vara med utan stack iväg efter några minuter. Fångade sen en miniskrubba så jag slapp det fula namnet innan det var hög tid att åka hem och sova.
Så många chanser på några få timmar och alla gick mig förbi..

3 kommentarer:

  1. Men du får vara glad att du kom undan svanen i alla fall hehe!

    SvaraRadera
  2. Häftigt att piggvaren fortfarande är kvar på grunt vatten. De borde ha dragit sig utåt nu. Hur stora var de, 3-5 kg? Är grymt sugen på ett pass men vädret ser inte så lovande ut den närmsta veckan.

    /Marran

    SvaraRadera
  3. Ja, jag var glad när jag svanen vände. Hann tänka att vad fan gör jag nu? Det är rejält mörkt ute i vikarna nu. En hel del ål och större öringar kom farande mot mig också i bra fart.


    Jag har ju bara fått en piggvar tidigare så tycker det är svårt att skatta vikten men alla bör ha varit över två kilo och den största kan nog ha varit upp mot 4 iallafall.
    Nu blir det ju skitväder ett tag så får se om dom är kvar när det lugnat ner sig

    SvaraRadera