måndag 20 oktober 2014

På Öresund med Siam

Åkte på Metetur med Siam igår. Resan ned var seg i mörker och regn. Resan hem var seg med ännu mer regn. Ute på sundet regnade det en del men inte så mycket som jag trodde det skulle göra.
Fisket? Jovars, sju fiskar på sju timmar för min del. Störst var nog en skrubba på typ 4 hekto.
En del på båten hade sämre fiske och en del klart bättre än mig men några jättefiskar dök inte upp vad jag såg. Har en hel del att slipa på när det gäller detta fisket känner jag.
Skepparn gjorde sitt bästa och provade mängder av ställen på båda sidor sundet men kanske är det lite varmt i vattnet ännu?
Om två veckor provar jag igen å kan bara vinden lägga sig så har jag borstmask hemma att fresta vararna och tungorna med hemma just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar