söndag 12 oktober 2014

Nära igen men ändå så långt bort

Jag var ute och fiskade lite igår kväll igen. På det första stället jag provade så låg vinden på aldeles för mycket för att det skulle bli bra, jag letade ändå lite där men gav upp ganska snart och åkte vidare.
På nästa ställe var det lättare att se. Jag gick runt ett bra tag och hittade inget annat än småfisk och krabbor. Då dök den upp i kikaren. En tunga som var bra mycket större än den jag såg senast. Den måste ha vägt minst ett kilo och bör ha kunnat väga mycket mer också.
Jag snkte ned masken framför den och försökte undvika att lysa på den. Det gick som förra gången, den simmade långsamt iväg och la sig på masken. Detta upprepades massa gånger. Varje gång jag försökte få den intresserad av att äta störde jag den uppenbarligen istället. Till slut blev den så störd att den tackade för sig och stack iväg. Jag letade vidare och hittade den största skrubba jag sett under mina turer, försökte med den men efter ett tag stack den iväg den med.

Jag letade vidare på nya och gamla platser men det enda jag hittade var några skrubbor som inte alls ville vara med.

Lite delade känslor över den sista tidens fiske. Glad över att ha börjat hitta fisk och över att ha lyckats fånga en piggvar så klart. Samtidigit har jag haft chansen att fiska på tre stycken riktigt stora fiskar och lyckats skrämma iväg alla tre. Förhoppningsvis får man fler sådana chanser och kan se detta som en nyttig läroperiod.

1 kommentar:

  1. Det är bara att nöta vidare. I detta tempot sitter snart en drömfisk ;)

    SvaraRadera