måndag 2 juli 2012

12timmars

I lördags var jag med på tävling i traditionellt mete. 12timmars för lag i Vänersborg. Det brukar vara jag och min bror som fiskar men han hade annat för sig så jag fick köra själv med två spön. Strax över 3 kilo blev det vilket räckte till en andraplats. Man får alltså inte så mycket fisk där eller iallafall inte så stora.
Förr tävlade jag en del men det har avtagit, brukar numer bara vara denna tävling jag ställer upp i. Jakten på stora fiskar har tagit över. Man får dock ofta höra en hel del intressant vid sådana här tillfällen, bland annat pratade vi igår om vart Göta älvs vimmor lekte förr i tiden, Det ska tydligen ha varit helt tjockt med fisk helt synligt på en grund botten. Dom finns inte kvar tyvärr, varför vet jag inte, vattenkvalitén är bättre i älven nuförtiden. Kanske fysiska förändringar i vattendragen eller att andra arter konkurrerat ut dom från platsen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar