måndag 16 juli 2012

Om det inte regnar så blåser det

Igår fiskade jag med Emil Andersson. Emil var först på plats på stället vi hade bestämt att ses på men kunde konstatera att det var för högt vatten och blåsigt för att bedriva vettigt fiske. Vi möttes upp på vägen och didviderade lite innan vi bestämde oss för att pröva ett annat ställe i närheten. Detta låg i lä och vi satt ganska bra. Det nappade däremot inte så jättebra, ett litet exemplar av vardera mört, abborre, brax och björkna blev det för mig. Trevligt med sällskap för en gångs skull dock. Vi satt och snackade lite om fisket än så länge i år, för Emils del har det gått väldigt bra med PB på massor av arter och även många andra stora fiskar för mig bra ibland men mest dåligt. Vi funderade också över en hel del platser i närområdet som borde besökas eller fiskas mer på, bara man får tid så.....

Nu blir det inget fiske på ett par dagar. Efter det hoppas jag att jag och brorsan kommer iväg på en tripp till, karp eller gädda/abborre lär bli målet. Hoppas också det finns tid för fler berggyltefisken och att det kan bli uppehåll och svag vind PÅ SAMMA GÅNG så man hinner ut och iallafall få se någon multe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar