söndag 22 juli 2012

Kustfisketur

Igår morse var det dags för ett nytt försök på framförallt stor berggylta. Halv tre gick jag upp och n är jag parkerade bilen vid halv fem så hälsades jag av en norrman på väg hem från krogen som ville prata fiske. Han avslutade sitt något förvirrade resonemang med att önska mig lycka till men ändrade sig snabbt till " nej, skitfiske heter det ju". Okej låt gå då tänkte jag, men borde han inte sagt dretfiske eller något sådant??

Själva fisket var mycket fisk men inga riktigt stora. På dom ställena jag fiskar är nog chansen bra mycket större att ta en riktigt stor gylta längre fram på hösten men då har jag nog inte tid att fiska så mycket.
Torsk, paddtorsk, rötsimpa, blågylta, berggylta, stensnultra och gråsej bestod fångsten av.

Nu blir det kanske ett kortpass sent i morgon kväll och sen drar vi iväg på tvådagars på torsdag, om vi ska fiska karp eller om vi tar en riktig chansning på gädda/abborre och eventuellt fler arter i oprövad sjö får vi se.

Ikväll är det dags att skärpa sig GAIS, kör över skåningarna för Alec nu!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar