tisdag 24 juli 2012

Multerek och inställd tur

Igår var jag ute i Björlanda och fyllde på lagret lite inför en kommande tur. Har inte varit i affären sen ombyggnaden. Väldigt fint och välordnat var det. Om det är rätt att bara sälja Fladen vet jag inte, om inte annat så har ju grejerna därifrån ganska taskigt rykte som kan vara svårt att tvätta bort även om dom verkar satsa på bättre grejer nu. Måste vara få märken som har sådan bredd idag då i stort sett varje tänkbar metepryl fanns liksom givetvis mängder med grejer för havsfiske och spinnfiske i alla former. Själv tror jag att det hade varit vettigt att satsa på detta breda sortiment kompletterat med en del specialgrejer av de mer välrenommerade märkena. Nåväl Robban var glad och hjälpsam som vanligt och dottern fick en fin bläckfiskimitation att leka med när hon blev för otålig. Hoppas det går riktigt bra!

Därefter gick vi ut på bryggorna och tittade på båtar (Molly) och efter multe (pappa). Det såg vi inga. Har varit här och kollat förut utan att se någon, känns som ett svårt ställe att hitta dom på då det är en så vansinningt stor hamn.

På kvällen tänkte jag ett tag dra iväg till en lokal sjö som jag brukar prova någon gång per år men det hanns aldrig med, synd då kvällen hade varit grym för flötmete.

Imorgon drar jag och brorsan iväg för två nätters fiske. Troligen blir det ganska mediokert resultat då vi knappt har fiskat där förut och aldrig fått något vidare. Dock har vattnet potential och jag vet att det tagits både stor abborre och gädda där så det kan bli hur bra som helst oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar